Selecteer een pagina

Om uitdroging te voorkomen, is het belangrijk om genoeg water te drinken. Het voedingscentrum geeft aan dat je het beste 1,5 liter tot 2 liter water per dag kunt drinken. Vaak vergeten we echter te drinken. In dit artikel geven we je een aantal tips voor hoe je genoeg water kunt drinken.

Water is gezond. Water is een goede vervanging voor, vaak gesuikerde, dranken. Als je vaak frisdranken drinkt, kan het zijn dat je zelfs afvalt wanneer je overschakelt naar enkel water op een dag. 

Geef je water een smaakje

Zeker wanneer je gewend bent aan frisdranken, is fruitwater vaak hartstikke lekker. Zo heb je toch water met een smaakje, zonder dat je te veel suiker drinkt. Er zijn verschillende dingen die je in je water kunt doen. Vaak is fruit een goede optie, dat zoet je water wat aan en geeft het een frisse smaak. Kies bijvoorbeeld voor sinaasappel, citroen of appel. Ook kruiden zoals munt kunnen erg lekker zijn en soms wordt ook komkommer gebruikt.

Een andere manier om een smaakje aan je water te geven, is natuurlijk thee. Gebruik dan geen suiker in je thee, dat is dan weer ongezond. Houd je niet van de smaak van je water of ben je bang dat er nog te veel giftige stoffen in je water zijn blijven hangen? Ga dan voor een van de waterontharders of waterfilters van Soft Water Systems

Neem altijd een flesje mee

Ga je de deur uit? Zorg er dan voor dat je altijd een flesje bij hebt. Maak daar een gewoonte van en gebruik hem ook echt, zodat je ook niet vergeet te drinken. Je kunt dit eventueel als doel stellen. Spreek met jezelf af dat je één of twee flesjes drinkt op een dag, drink vervolgens ‘s morgens en ‘s avonds nog wat en dan kom je op een mooie hoeveelheid vocht per dag.

Als je op kantoor werkt, is het slim om een grote kan water op je bureau te zetten. Zo wordt je er constant aan herinnerd dat je voldoende moet drinken. 

Maak gebruik van apps

Er zijn verschillende apps die je kunnen helpen om te onthouden dat je water moet drinken. De apps geven je dan een melding, vaak kun je op deze apps ook bijhouden wat je eet. Zo kun je in de gaten houden wat je dagelijks binnenkrijgt.