Selecteer een pagina

Afvallen is nooit echt makkelijk, maar er zijn een paar dingen die je kunt doen om het voor jezelf zo gemakkelijk mogelijk te maken. Om je daar een handje bij te helpen, geven we je hieronder vier tips.

  1. Neem contact op met een diëtist

Afvallen is niet makkelijk om alleen te doen. Iedereen heeft wel eens een zwak moment waarop hij het liefst even niet aan zijn dieet denkt. Om ervoor te zorgen dat je je toch aan je dieet houd, kun je contact opnemen met Samen Sterk Tilburg. Samen met de diëtisten van Samen Sterk stel je een dieet op waar je je gemakkelijk aan kunt houden en waar je echt iets aan heb.

  1. Doe niet aan crashdiëten

Een veelvoorkomende fout is het doen van crashdiëten. Dit soort diëten zijn erop gefocust dat je snel veel afvalt. Het is de bedoeling dat je veel gaat sporten en je je eetpatroon volledig omgooit. Vaak werken deze diëten wel, alleen wel maar voor eventjes. Vanwege het feit dat je alles omgooit, is de kans klein dat je je lang aan dit patroon houd. Daarom zul je, zodra je klaar bent met het dieet, langzaam weer aankomen en dan is al je moeite voor niets.

  1. Gezond eten

Tja, er valt niet aan te ontkomen. Gezond eten is nu eenmaal een enorm belangrijke factor in een gezond gewicht. Probeer een paar kleine aanpassingen voor jezelf te maken. Eet bijvoorbeeld ‘s morgens bij de koffie geen koek meer, maar een paar worteltjes, komkommers, tomaatjes, of ongezouten nootjes. Ook kun je in plaats van frisdrank of sap voor water gaan. Probeer daarbij voor wat minder suiker en vet te gaan en probeer wat meer groentes en fruit te eten. 

  1. Genoeg bewegen

Als laatste hebben we nog een inkoppertje, namelijk het krijgen van voldoende bewegen. Een gouden combinatie voor een fijn leven met een goed gewicht is gezond eten en genoeg bewegen. Vrijwel iedere instantie raad aan om minimaal 60 minuten per dag te bewegen. Probeer je hier dan ook aan te houden. Een heel uur per dag is, begrijpelijk, behoorlijk veel, maar het is wel belangrijk dat je je hier aan houd. Ga bijvoorbeeld in je pauzes een stukje wandelen, loop eens een keer extra de trap op en af, of plan voor jezelf dat je een uurtje eerder opstaat en dat je eerst een stukje gaat wandelen.